Klachten
Indien zich bij een bewoner een geschil of een klacht voordoet, legt de betrokken bewoner dit voor aan zijn/haar persoon begeleider. Indien deze handelwijze naar het idee van de betrokken bewoner niet tot een oplossing leidt, kan de betrokken medewerker de klacht/het geschil voorleggen aan de team coördinator/ manager. Uiteindelijk kan het geschil/de klacht worden voorgelegd aan de bestuurder.
Met andere woorden: uitgangspunt is, dat geschillen en klachten volgens de hiërarchische kanalen worden behandeld. Beoordeeld wordt of de klacht/het geschil op de juiste wijze is behandeld en of de juiste beslissing is genomen.
Bij de behandeling van klachten en geschillen wordt uitgegaan van het principe van hoor en wederhoor. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.
Indien bovenstaande procedure is doorlopen en één en ander heeft naar de mening van de betrokken bewoner niet het juiste resultaat gehad, dan kan deze bewoner een beroep doen op de Klachten- en Geschillencommissie bewoners.
Deze commissie bestaat uit:
- Eén persoon, niet betrokken of belanghebbend bij de klacht, aan te wijzen door de directie;
- de betreffende bewoner;
- de externe, door Flevo-zorg, aangetrokken vertrouwenspersoon, of een derde door beide partijen aan te wijzen partiij
De aangewezene vanuit Flevo-zorg zal functioneren in de rol van voorzitter.
De directie beslist zo spoedig mogelijk omtrent het geschil/de klacht, waarbij zij het advies van de commissie in haar overwegingen betrekt.
Heeft u een klacht?
Dan kunt u dit mailen naar info@flevo-zorg.nl
Wat zeggen anderen over Flevo Zorg…
Flevo Zorg is een gemoedelijke instelling. Ik als moeder ervaar het als positief. Het contact is prettig en zeer betrokken naar de bewoner toe, maar ook naar de ouder. Het ‘huis’ voelt als thuis komen voor de bewoner en als ouder ben je altijd welkom.
Ouder van een bewoner
De samenwerking met Flevo Zorg hebben wij als prettig ervaren. Het heeft voor een grote doorbraak gezorgd in de leven van de client en in zijn traject.
Veiligheidshuis Flevoland
Flevo Zorg is een goede woonplek, omdat ik hier de mogelijkheid heb gekregen om door te stromen naar meer zelfstandigheid. Ik heb een goede band met de begeleiders.
Bewoner
Ik vind het wonen bij Flevo Zorg fijn en prettig. De begeleiders helpen mij met het bouwen aan mijn toekomst en ik kan mijzelf zijn. Ik vind de kooklessen en het tuinieren erg leuk. Begeleiding neemt ook vaak de tijd voor een potje voetballen of een wandeling, hier haal ik mijn ontspanning uit.
Bewoner
Ik woon nu al 8 maanden bij Flevo Zorg en ik vind het hier echt fijn. De sfeer is gezellig en de begeleiders zijn top. Elke avond wordt er lekker gekookt, meestal gebeurt dat samen met een bewoner. Ik vind het ook leuk om mee te doen aan de dagbesteding, vooral het sporten en tuinieren met de vrijwilliger is tof. Het allerleukste vind ik om samen met begeleiders naar voetbal te kijken op de avonden dat er een wedstrijd is.
Bewoner
Partners
Benieuwd wat Flevo Zorg voor jou kan betekenen?
"*" geeft vereiste velden aan